Salı, Mart 19, 2024
spot_img

Viyana’ ya Yolculuk – Gezi Notları Ulaşım Bilgileri

Prag’ tan Viyana’ ya Otobüs Yolculuğu ve Ulaşım

Evet artık Tuğrul ile Prag gezimizin son günündeyiz ve Prag’ tan Viyana’ ya gitmek için Forenc (Main Bus Station) Otobüs Terminaline ulaşıyoruz. Metro ile şehir merkezinden 5 dakika da ulaşabilirsiniz. Metro ile giderken Florenc – C metro durağında inmeniz yeterlidir. Aşağıdaki resim galerisinde metro hattının haritasına bakabilirsiniz. Terminale geldiğimizde Viyana’ ya giden 2-3 Otobüs firması bulmanız mümkün. Biz ilk olarak Student Agency firmasına gidiyoruz ve boş yer olmadığını öğrenince Euro Lines firmasından biletlerimizi alıyoruz. Otobüs terminalinde internete rahatlıkla girebiliyorsunuz. Gece çok geç yattığımız için kahvaltımızı buradaki büfelerden sandviç alarak yapıyoruz. Bu arada kaldığımız Mosaic House ile otobüs terminali arası taksi ile 13-15 lira civarında tutuyor. Biletimizi 1kişi tek yön için 590 czk yani 59tl ye alıyoruz. (2014 eylül)

Prag Viyana Arası Yolculuk - Ulaşım
    Prag Viyana Arası Yolculuk – Ulaşım

Prag’ tan Viyana’ ya biz biletimizi alırken baktığımızda her gün sabah 08:00 den 2 bucuk saat ara ile kalkan otobüsleri mevcut. Genelde günde 4 seferi bulunuyor ama genede internet sitesinden bakmanızda fayda var. Yol üzerinde çok güzel köy ve kasabalardan geçerek ortalama 4 saat sonra Viyanaya varıyoruz. Viyana’ da bizi karşılayacak olan abimiz otobüsten inince karşımıza çıkıyordu ve hemen selamlaşıp çantalarımızı araca attıktan sonra hostelimizin yolunu tutuyoruz.

Viyana’ da Hostel – Nerede Kalınır – Fiyatlar

Biz İstanbul’dan giderken fazlasıyla araştırma yaparak tüm rezervasyon işlemlerimizi yapıp Viyana için Wombats CITY HOSTEL at “The Naschmarkt” ta konaklayacaktık. Viyana’ da benzer birbirine yakın bölgelerde 3 tane Wombats Hostel var. Biz merkeze en yakın olanını tercih etmiştik. Hostelin hemen önünde de sabit pazar gibi yeme içme alanları bulunuyor. Üstelik ulaşım açısından hem metroya çok yakın hemde yürüyerek şehir merkezine, katedral, operaya 10 dakikada gidebiliyorsunuz. Sonuçta biz istanbulda haftada 2 kez operaya giden insanlar olduğumuz icin bizim acımızdan özellikle Opera çok önemliydi 😀

Wombat's City Hostel viyana Naschmarkt
    Wombat’s City Hostel viyana Naschmarkt

Gayet temiz ve büyük bir hostel olması dışında çalışanları yardımsever ve ilgili. Altında ufakta olsa kendi barı var. Viyana gibi bir yerde bu cok onem tasıyor çünkü zaten ülkede genç nüfus bulunmadığından en azından hostel sayesinde tek yerde toplanabiliyorsunuz.
    Fiyatlara gelince biz 2 kişilik odada kişi başı 33 euro ya kaldık. 2 gece için 132 euro ödedik. Viyana için bakıldığında normal fiyatlar diyebilirim. Merkeze, ulaşıma, restoranlara yakın olması ve yeni yapı olmasının da getirdiği temizlik, hijyen konularınıda ele alırsak fiyat bizi rahatsız etmedi.

Hostel in web sayfası için tıklayabilirsiniz www.wombats-hostels.com/

Viyana Gezilecek Yerler – Kahlenberg Tepesi

Odaya yerleşip bizi dışarıda bekleyen Ömer abiyi çok bekletmeden yanına iniyoruz. O da bizi aracıyla Viyananın şehir manzarasını görebileceğimiz ve bizim içinde tarihi açıdan önemli Kahlenberg Tepesine doğru götürüyor. Kahlenberg Tepesi Grinzing bölgesi dedikleri şaraplarıyla ünlü olan restoranların bulunduğu bölgenin daha ilerisindeki tepede kalıyor. Grinzing bölgesi tam bir şarap memleketi diyebiliriz. Müstakil evlerin olduğu, kendi şaraplarını üreten restoranların olduğu, yürürken “vay be şöyle bir evde otursak herhalde hiç yaşlanmayız” diye cümlelerin kurulduğu bir bölge aslında.

Viyana Kahlenberg Tepesi Avusturya

Viyanalıların bile “burası çok sessiz ve sakin bir bölgedir” demelerin üzerine bende artık kendimi tutamayıp “zaten Viyana nın meydanında bile ses yok burası ne kadar sessiz sakin olabilir ki” diye çıkışmamla biraz gülüp eğleniyoruz. Gercekten Viyana genel olarak çok sakin bir şehir ve 60 yaş üzerindeki nufus ülkenin 60% ından fazlaymış. Fazla gencin olmadığını ve şehirde korna sesinin bile duyulmadığını da ekliyor.

Viyana Kahlenberg Tepesi Avusturya - Levent Işıklı, Tuğrul Yıldırım
    Viyana Kahlenberg Tepesi Avusturya – Levent Işıklı, Tuğrul Yıldırım

Biz Kahlenberg Tepesine gelecek olursak Grinzing‘ den yukarı tepeye ring yapan otobüslere binmeniz mümkün. Biz yukarı çıkarken yanımızdan gecen otobüsün numarasıda 38A idi. Bu tepenin bizim için önemi kısmına gelecek olursak 2. Viyana Kuşatmasında Osmanlının bu tepeye gelerek şehri buradan seyrettiği ve konumlandığı yer olması. Fakat Osmanlı burada Polonya Kralı Jan Sobieski tarafından yenilerek topraklara girememiştir. Bu Kral şerefine de tepeye geldiğinizde göreceğiniz St. Joseph Klisesi inşa edilmiş. Cafe de otorup bişiler içebilir yada manzaraya karşı resim çekilebilirsiniz. Viyanayı tepeden gören belirli günlerde koşu, bisiklet, konser vs. organizasyonların yapıldığı girişte büyükce bir alana sahiptir. Bizde güneş batmadan önce burada dolaşıyor, resim çekiliyor ve sohbet muhabbet…

Viyana da Yeme – İçme Meşhur Şinitzel

Viyana manzarasını izledikten sonra yolculuğunda verdiği acıkma üzerine artık şu Viyana’ lıların meşhur Şinitzelini yeme vakti gelmişti. Ömer abi bizi sürekli gittiği şinitzel restoranına götürüyordu. Fakat pazar olduğundan dolayı kapalıydı. Bizde gene iyi olan alternatif olarak başka bir restorana geçtik ve neli şinitzel yemek istediğimizi sordu. Bunun üzerine de tavuklumu, etlimi, sütlümü, kaşarlımı diye ekledi ve daha önce böyle bişi duymadığımdan dolayı karar veremedim. En iyisi normali neyse onu yiyelim diyerekten şinitzelimizi söyledik.

Sinitzel yedikten sonra Ömer abi yanımızdan ayrılıyor ve biz şehri gezmeye devam ediyoruz. Hava karardığı için viyana merkezdeki alışveriş dükkanlarını ve cafeleri dolaşıyoruz. Direk merkezde bulunan kahvecilerden birine oturup artık günün yorgunluğunu çıkartmamız gerekliydi. Hem Prag’ tan Viyana’ ya otobüs yolculuğu hemde Kahlenberg’ e çıkıp dolaşmamız ne kadar hissetmesekte oturunca yorulduğumuzu anlamıştık.

Viyana schnitzel

Kahvelerimizi içip biraz dolaştıktan sonra hostele gelip akşam için dinleniyoruz. Viyana ile ilgili genel olarak yazmak istediklerim aklıma canlanıyor ve birkaç not düşmek istiyorum sizlere; Avrupanın ortasındaki bu kentin ismi söylendiğinde aklıma Osmanlının bir türlü alamadığı bir şehir olarak düşünüyorum . Osmanlının batıda dayandığı son kapı Viyana… Dünya ve avrupa için ise klasik müziğin, huzurun başkenti. Beethoven’ın hayata gözlerini yumduğu bir kent. Havanın renginin sürekli gri olduğu bir şehir viyana. Mimarisi, sokakları, müze, kahve kokuları ve konser salonlarıyla gerçekten gezmeye değen bir şehir. Üniversitesi ile de meşhur Viyanada düşündüğünüzden daha çok türk görmeniz mümkün. Yolda yürürken türkçe konuşmaları duymanız çok normal 😀 Şinitzel yemek için ise bizim kadar şanslı olmayabilirsiniz ama yoldan geçen viyanalıya “turistlerin gitmediği fakat sizin yediğiniz şinitzel restoranı nerede var” diye sormanız daha iyi olacaktır. Fiyat olarak Çek ve Macaristan’a göre kıyaslama yaparsak daha pahalı bir ülke ve bunda euro kullanmalarının da etkisi var.

Viyana Gezilecek Yerler

3 asırlık Kraliyet Pastaneleri viyanada çok meşhurdur. Özellikle tarifini bile vermedikleri Zaher Pastaları vardır. Metro sistemi harika kurulmuştur ve viyana 23 bölgeden oluşmaktadır. Hazır Viyanadayken medeniyet testide yapabilirsiniz. Şöyleki yaya yolu bulunan kaldırımdan ayağınızı yola attığınız anda hemen gelen araçların durduğunu ve artık o yolun size tahsis edildiğini canlı canlı yaşarsınız. Tıpkı bizde olduğu gibi…

Viyana’ ya gelmişken Beethoven‘ dan bahsetmezsek olmaz diye düşünüyorum ve geniş olarak yazdığım beethoven yazım için tıklayabilirsiniz.

Yeterince dinlendikten sonra hostel da biraz vakit geçirelim diyoruz ve hostel barına iniyoruz. Orta kalabalıkta olan barda 1 1buçuk saat vakit geçirdikten sonra gece viyana’yı keşfetmek için dışarı çıkıyoruz.

Wien Schönbrunn Palace – Viyana Schönbrunn Kraliyet Sarayı

Metro ağının çok gelişmiş olduğu Viyana’da günlük sınırsız gezmek istiyorsanız 8,50 euro ödeyerek bilet alabilirsiniz. Kontrollerin çok olmadığını söleyebilirim fakat aysonu olduğu için denetleme olabileceğinden dolayı bilet almamızı tavsiye etmişlerdi. Bizde bu dikkate uyarak biletimizi alıyoruz ve U4 metro hattı ile Schönbrunn Kraliyet Sarayına gitmek için metroya biniyorduk. Schönbrunn hakkında biraz bilgi vermek gerekirse ülkedeki önemli anıtların bulunduğu saray Viyananın ve avrupadaki saraylar arasında en büyük alana sahip gezilecek yerler arasındadır. Schönbrunn Kraliyet Sarayınında yaşayan önemli isimlerden biriside Sisi‘dir. Sarayda normal gezi biletlerinin yanısıra Sisi ticket diyede alabilileceğiniz 22,50 euro luk biletler mevcut. İmparator I. Franz Joseph’in karısı, Avusturya imparatoriçesi olarak bilinen Sisi 16 yaşında kuzeni ile evlenerek evliliğin pek kendisine göre olmadığını söylemiş ve evlendikten sonra hemen ortaya çıkan sinirsel hastalıklar ile uğraşmıştır. 2 çocuğunun ölümünü görmüş ve sarayda yaşadığı lüks hayatı ile de adından söz ettirmiştir. Sarayın bahçesini ücretsiz olarak gezebilirsiniz. Bol bol resim çekip çimlere yatıp dinlenebilirsiniz. İsterseniz bahçede bulunan hayvanat bahçesini de gezebilirsiniz. Schönbrunn Kraliyet Sarayı resimleri için galeriye bakabilirsiniz.

Viyana Schönbrunn Kraliyet Sarayı

Schönbrunn Sarayını bitirdikten sonra Hundertwasser’ı görmek için yola koyuluyoruz ve gene metro yada tramvay ile gidebilirsiniz.

Hundertwasser House – Hundertwasser Evi Nerede, Nasıl Gidilir ?

Avusturyalı sanatçı Friedensreich Hundertwasser tarafından yapılmış ve binanın her yerinde düz bir öğe veya yapı kullanılmamış olmasıyla dikkat çekmektedir. Viyana’nın simetri ve düzgün binalarına tepki olarak yaptığı ve dışınında rengarenk boyanmış turistlik önemli yapılarındandır. Viyana’ya gelen turistlerin uğrak noktalarından birisidir. Farklı pencere yapılarıyla ve çatısından ufak balkonlarına kadar süslenmiş, içerisini gezme imkanınız yoktur. Binanın bulunduğu çevre turistik açıdan zenginleştirilmiş, etrafındaki cafelerde oturup binayı gözlemleyebiliyorsunuz. Binanın mimarı Joseph Krawina olmasına rağmen binanın sanat yönü Friedensreich Hundertwasse tarafından uygulanmış. Çatısında 250 ye yakın ağaç olduğu söyleniyor. Binada toplamda 52 adet daire ve 4 adet dükkan bulunmakta. Fakat bina çok sağlam olamadığından dolayı restorasyon çalışmalarına yavaş yavaş başlanılmış ve ciddi bir bütçe belediye tarafından ayrılmış durumda.

Viyana Hundertwasser House Nerede - Nasıl Gidilir ?
    Viyana Hundertwasser House Nerede – Nasıl Gidilir ?

Yapının hemen karşısında aynı sokakta bulunan hediyelik eşya ve yeme icme yerleri buunuyor. Aynı zamanda yarı müze gibi Friedensreich Hundertwasse’ye ait resimler ve kartpostalların yeraldığı üst kata cıkıp Viyana’da diğer yaptığı yapıları da resimlerden görebilirsiniz. Bizde biraz bunları inceleyip bişeyler ictikten sonra turumuza devam ediyorduk. Ertesi gün sabahtan Budapeşte’ye yolculuğumuz olduğu icin gün icerisinde Viyana’da görmedik yer bırakmamaya calışıyorduk 🙂 Tekrar şehir merkezine gidip gündüz gezilmesi gereken yerleri notlarımızdan cıkartıp devam ediyoruz. Hundertwasse web sayfası için tıklayabilirsiniz. www.hundertwasser-haus.info

Hundertwasser house Viyana Levent Işıklı, Tuğrul Yıldırım

Viyana’da Ulaşım – Metro, Tramvay, Tren, Otobüs

Metro ile Ulaşım: Viyana’ daki metro hattı oldukça kullanışlı ve yaygındır. Nerede olursanız olun mutlaka kaldığınız yere yakın metro durağı bulabilirsiniz. Özellikle geceleri sokaklardan çok metrodan insan gördüğünüz şehre Viyana denir:) 5 hattı bulunan Viyana metrosunun U4 ve U6 hatları kullanıma 1898 yılında açılmış. Sabah 05:30 gece 00:30 a kadar açıktır. Diğer ulaşım araçlarına bağlantılı olarak aldığınız bilet tüm toplu taşımalarda geçmektedir.

Viyana Bilet Fiyatları

• Tek bilet: 2,20 Euro
    • 24 Saatlik bilet: 7,60 Euro
    • 48 Saatlik bilet: 13,30 Euro
    • 72 Saatlik bilet: 16,50 Euro
    • Haftalık bilet: 16,20 Euro
    • Aylık bilet: 48,20 Euro
    • Çokcuklar ve köpekler için bilet: 1,10 Euro

Arkadaşlar bunların dışında viyana kart diye bir şey daha var ama tam anlayamamıştım onu o yüzden kendi sitelerinden bakabilirsiniz. 21 Euro civarında idi ve 100 noktada cafe, restoran, bar, müze gibi yerlerde indirimli olanaklar sunuyormuş.